Dispečerské pracoviště – zobrazení vozidel v reálném čase na mapovém podkladu
Systém umožňuje zobrazovat na mapovém podkladu jedno nebo více vozidel ve stejném okamžiku. Každé vozidlo je označeno barvou, kdy například zelená znamená, že vozidlo je v jízdě. Navíc je vždy opatřeno šipkou, která určuje jeho aktuální směr jízdy. Takto uživatel dostane okamžitou informaci o stavu vozidla přímo z mapového podkladu.
Při označení vozidla je zobrazen jeho detail s informacemi, jako jsou model a typ, jméno a kontaktní telefon na řidiče, datum, čas a místo zobrazené informace a aktuální rychlost.
Zajímavou funkcí je schopnost vytvářet neomezený počet uživatelských mapových oken a sledovat v nich jednotlivé stroje v reálném čase, přestože se nacházejí na různých místech Evropy.
Každé okno má své vlastní měřítko. Ve výsledku může mít uživatel mapu se všemi vozidly a k tomu několik oken s detailem jednotlivých vozidel. Poloha všech vozidel se pak automaticky obnovuje ve všech oknech. Do mapového podkladu jsou zobrazovány i další události, jako je otevření dveří nákladového prostoru dodávkových vozidel pro kontrolu práce s nákladem.
Kniha jízd dle řidiče
Ukazuje, jak jednotliví lidé využívali konkrétní vozidla. Parametry knihy jízd dle řidiče jsou shodné s knihou jízd dle stroje.
Práce s tachografem
Systém umožňuje vyčítání údajů z tachografu vozidla na několika úrovních (pokud to tachograf ve vozidle umožňuje).
Identifikace řidiče
Identifikace řidiče pomocí karty řidiče tachografu vozidla. U jízdy je uveden řidič, jehož karta byla aktivní v době prováděné jízdy.
Aktuální údaje tachografu – AETR
Systém vyčítá aktuální údaje tachografu a informuje dispečera o stavu posádky. Uživatel má aktuální údaje, především zda je vozidlo v pohybu a jaká karta je vložena do tachografu. Zjistí, v jakém stavu činnosti se řidič nachází (Odpočinek, Pohotovost, Práce, Řízení, Neznámá) a v jakém je řidič režimu (Normální, 15 min před 4.5 h, 4.5 h dosaženo, 15 m před 9 h, 9 h dosaženo, 15 m před 16 h, 16 h dosaženo, Chyba a Neznámý).
Je možné sledovat stav konkrétního řidiče, např. parametry, jako jsou Týdenní odpočinek, Denní doba řízení, Týdenní doba řízení včetně odhadů možné další ujeté vzdálenosti a zbývajícího času.
Vzdálené vyčítání údajů z tachografu
Manuální vyčítání souborů z tachografu ve formátu „ddd“ je možné nahradit vzdáleným přístupem (musí být podporováno typem tachografu). Uživatel si naplánuje kalendář stahování údajů a systém zajistí vzdálené stažení údajů. Následně již může uživatel pracovat v softwaru třetích stran, které využívá pro zpracování „ddd“ souborů.
Analýza jízdního stylu řidiče
Součástí systému je i sledování jízdního stylu řidiče. Jedná se o rozsáhlý a komplexní systém analýzy chování řidiče, který umožňuje porovnat chování jednotlivých řidičů a výrazně zefektivnit způsob využívání nákladních vozidel. Jízdní styl se vyhodnocuje na základě základních sledovaných parametrů, jako je Překročení EKO otáček, Jízda bez spotřeby PHM, Volnoběh, Tempomat, Jízda pod EKO otáčkami, Užití provozní brzdy, Počet brždění, Spotřeba tempomat vs. průměr, Překročení 85 km/h v tahu či Akcelerace. Každému parametru je možné nastavit kritéria a váhu. Na základě definice uživatele pak systém hodnotí, zda se jednalo o neúspornou, standardní nebo úspornou jízdu a navrhuje i odměnu v %. Data vycházejí z mnoha dalších sledovaných parametrů rozdělených do sekcí.
Přehled jízdy
Obsahuje informace o vozidle, řidiči a časovém ohraničení analýzy.
Provozní časy vozidla
Obsahuje informace o době jízdy a běhu motoru.
Provozní analýza chodu motoru
Obsahuje informace o Běhu motoru, Jízdě v EKO režimu, Překročení EKO otáček, Jízdu pod EKO otáčkami a Jízda bez spotřeby PHM, vše v časech, vzdálenostech a spotřebě PHM v absolutních a procentuálních hodnotách.
Využití tempomatu a údaje akceleračního pedálu
Obsahuje informace o jízdě s tempomatem, sešlápnutým akceleračním pedálem, sešlápnutým akceleračním pedálem na 100 %, konstantním akceleračním pedálem, a to vše v časech, vzdálenostech a spotřebě PHM v absolutních a procentuálních hodnotách.
Využití brzd
Obsahuje údaje o užití provozní brzdy a počet brzdění na 100 km.
Provoz a spotřeba PHM
Obsahuje analýzu a vyhodnocení údajů, jako jsou Spotřebované palivo celkem, Průměrná spotřeba paliva – celkově, Průměrná spotřeba paliva – celkově při nenulové rychlosti, Průměrná spotřeba paliva – tempomat, Spotřeba paliva – tempomat vůči průměrné spotřebě, Spotřeba paliva – volnoběh, Spotřeba paliva – nad EKO otáčkami, Celková ujetá vzdálenost, Celkové nastoupané km, Průměrné stoupání na 100 km, Překročení 85km/h v EKO – vzdálenost, Překročení 85 km/h v EKO – doba, Překročení 85km/h v EKO – %, Rozjezdy – celkem, Rozjezdy – četnost/100 km, Průměrná rychlost, Průměrné otáčky motoru v EKO
Ostatní údaje jízdy
Obsahuje analýzu předvídavosti řidiče s údaji Maximálně dosažené rychlosti, Maximálně dosažených otáček motoru a Předvídavosti řidiče.
Analýza stylu jízdy
Obsahuje údaje, jako jsou Celková průměrná spotřeba s tempomatem, Průměrná rychlost jízdy za celkovou dobu, Průměrná rychlost jízdy za dobu nenulové rychlosti, Doba stání vozidla s motorem v chodu převyšující 5 minut, Průměrná rychlost jízdy s tempomatem a Počet uvedení vozidla do klidu (zastavení) na 100 km.
Terminál ve vozidle
V případě dispečerského řízení je možné do vozidla vložit terminál s navigačním systémem optimalizovaným pro nákladní dopravu a přímo ze systému odeslat do vozidla požadovanou trasu přímo z počítače dispečera. Další možností využití je oboustranná komunikace mezi terminálem (řidičem) a dispečerským pracovištěm.
Jízdní trasy
Systém umí definovat jednotlivé trasy, které se skládají z bodů zájmů. Trasa vznikne sekvencí těchto bodů zájmů a je dopředu určeno, zda v daném bodu zájmu musí vozidlo zastavit a na jak dlouho, či jím jen projíždí. V kalendáři tras se přiřadí zvolená trasa ke konkrétnímu vozidlu (jízdní řád). Systém následně provádí analýzu a vyhodnocení dodržování plánovaných tras.
Reporting a analýzy
Více než 100 reportů a analýz, které umožní efektivní správu vozového parku.